stycznia 20, 2020

Kreatywnie spędź czas i poukładaj puzzle! Poćwicz mózg dla własnego zdrowia!👆🏻

Puzzle , moja jedna z wielu ciekawych form spędzania czasu i ćwiczenia mózgu! 

puzzle ćwiczą nasz mózg


Nie ma dla mnie nic ciekawszego w długi wieczór,a kiedy jeszcze mogę w ten sposób spędzić czas z fajnymi ludźmi :) hymm chwila idealna:)




Zdjęcie nie jet zbyt chwytliwe i zrobione na szybko robione w dzień po sylwestrze kiedy jak co roku z moim Aszem układamy nowe pudełko:) Taka tradycja się z tego robi:)

Natomiast same puzzle są jedna z wielu form jakie wybieramy by ćwiczyć mózg:)
Ale dziś o puzzlach!



Badania wskazują, że gry logiczne aktywnie wpływają na mózg nie tylko w przypadku dzieci, ale także dorosłych i osób starszych. Powodują one, że komórki odpowiadające za zapamiętywanie są zmuszane do wzmożonej pracy.



Różnego rodzaju układanki doskonale ćwiczą pamięć, rozwijają wyobraźnię przestrzenną i zdolności manualne. Stanowią także świetną formę rehabilitacji dla pacjentów po udarach. Testy laboratoryjne dowodzą, że w czasie zabawy puzzlami powstaje zjawisko nazywane nieustanną aktywnością myśli, które zachodzi przy udziale obu półkul naszego mózgu równocześnie. Sprawia to, że szare komórki zmuszone są do intensywnej aktywności. W perspektywie upływu lat skutkuje to zwiększeniem ich pojemność, optymalizacją wydajności ludzkiego mózgu oraz podtrzymaniem jego podstawowych funkcji.

Ale prawda jest tez taka że nie trzeba mieć żadnych poważnych przejść zdrowotnych by siegnąć po puzzle. ....bo ta prawda jest prosta i dokładnie taka sama jak z naszymi mięśniami. Nic nie przychodzi za darmo. Chcąc mieć sylwetkę jak z okładki magazynu, musimy ćwiczyć na siłowni. A jeśli chcemy mieć sprawny mózg, to musimy dawać mu odpowiednie wyzwania kreatywno-intelektualne.



Nasz mózg dzieli się na dwie półkule. I ta druga nie jest na wypadek, gdyby ta pierwsza przestała działać. Ani też nie jest po to, żeby sprawdzać, czy ta druga policzyła wszystko dobrze. Nasze półkule mają podzielone zadania. Ta lewa jest odpowiedzialna za analityczne myślenie. Pozwala ona nam sekwencyjnie rozwiązywać zadania przy zastosowaniu odpowiedniej logiki. Prawa półkula zajmuje się kreatywnym myśleniem. Pomaga nam ona z emocjami, intuicją i podejściem holistycznym. Układając puzzle, ćwiczymy wszystkie te funkcje! Z jednej strony musimy utrzymać skupienie na pojedynczych elementach i próbować dopasować je do powstającego obrazka, a z drugiej strony potrzebujemy wyobraźni i całościowej wizualizacji tego, co układamy. Nasz mózg zyska nie tylko na rozwoju poszczególnych jego zdolności, ale wytworzy też więcej połączeń unifikujących wszystkie jego części.


Analogicznie do medytacji – praca z puzzlami indukuje spokój oraz pewną ciszę w umyślę. Polega bowiem na skupianiu się na tym samym obrazie przez dłuższy czas. Nasz mózg jest zatem skoncentrowany wyłącznie na wizualizacji pożądanego obrazu i będzie koncentrować się tylko na nim, wykluczając wszystko inne wokół. W związku z czym stan ów możemy porównać do medytowania, osiągnięcia spokoju ducha – kiedy żadne inne kwestie nie są zdolne zakłócić tej „sielanki”.



Puzzle nie tylko pozytywnie wpłyną na zapamiętywanie i łatwiejsze osiąganie stanu wyciszenia, lecz także poprawią czynność naszego mózgu, a tym samym – jasność umysłu! W konsekwencji szybciej rozprawimy się z uciążliwym mętlikiem w głowie powstałym od nadmiaru obowiązków, jaki często na swoje barki kładziemy. Co w konsekwencji pozwoli nam zmienić pryzmat patrzenia na wiele spraw, które wcześniej urastały do rangi niemożliwych do rozwikłania problemów. 

A tym samym z nadzieją i odwagą podążać za lepszym jutrem. 

Na dziś to tyle:)

Lubicie puzzle? Może inne łamigłówki logiczne? Jak ćwiczycie swój mózg?

Jeśli wam podoba się to co robię zachęcam do zaobserwowania mojego bloga ( z prawej strony bloga) i zaobserwowania  Instagrama @kosmoriviera jestem tam codziennie i na bieżąco daje znać o magiczny i nie tylko sprawach:) , będzie mi miło jak w ten sposób docenicie moja pracę:)

Ściskam i dziękuje:)


Renia



40 komentarzy:

  1. Rozrywka i fajne spędzenie czasu w jednym. Super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sto lat nie układałam puzzli - fajną "alternatywą " ,dla nich rok temu było ćwiczenia przedłużania rzęs 😉
    Jak znajdę chwilę wolną, to napewno siądę i będę układać, bo to fajna zabawa 😉
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja i rzesy robilam - bylam na kursie, ale ni jak nie moge tego porównac.. jak?:D:D:)))

      Usuń
  3. Jako dziecko uwielbiałam układać puzzle, a im więcej elementów, tym lepiej- muszę do tego wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ile najwięcej ułożyłaś elementów?:)

      Usuń
    2. to prawda im wiecje tym ciekawiej ale i trudniej :)

      Usuń
    3. tez jestem ciekawa ile najwiecej ? ja 2000 ale to byla mękka :D:P

      Usuń
  4. Puzzles... I perhaps, should do them. You gave a wonderful information of what puzzles can do to our health.
    I like that they can bring peace to our mind and help with stress.
    Great post!
    A warm greeting.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdy byłam mała lubiłam układać puzzle. Miałam kiedyś takie fajne z motywem szopki bożonarodzeniowej. Były piękne i miały odpowiednią ilość elementów. Natomiast później dostałam takie z kotami (urocze), ale miały jakoś ponad 1000 elementów (jak nie więcej). Niestety wtedy zniechęciłam się do puzzli, to nie na moje nerwy. :D Pamiętam też, że nigdy nie chciałam, żeby w Kinder Niespodziance trafiły mi się puzzle. :D Wolałam figurki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Juz tak dawno nie układałam puzzli, a w dzieciństwie to była jedna z moich ulubionych rozrywek, chyba czas zaopatrzyć się w jakieś puzzle i trochę odstresować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubiłam je w dzieciństwie, niedługo będę uczyć synka je układać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no rodzinna rozrywka i praca mózgu - duet idealny :D podobne dzieci które ukaldja puzzle w dziecinstwie moga byc geniuszami:D:D:D

      Usuń
  8. Ja uwielbiam grać w szachy, ale puzzli już dawno nie układałam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekam tylko jak mały podrośnie, wtedy puzzle będą codziennie ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. ja nigdy nie byłam do puzzli chętna, wolałam o wiele bardziej klocki lego;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe:D lego tez super ale puzzle sa lepsze dla mozgu bo tu oprocz wyobrazni i budowanialiczy sie logiczne myslenie i laczenie faktów i spryt:D

      Usuń
  11. Bardzo lubiłam układać puzzle, gdy byłam mała. Niestety z wiekiem zatraciłam chęci. Mam jednak wielką ochotę ułożyć puzzle składające się z setek, tysięcy drobnych części :)) Może kiedyś namówię męża i usiądziemy wspólnie do układanki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ukladac puzzle☺️

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja przyjaciółka uwielbia układać puzzle. Potrafi siedzieć nad nimi godzinami. Ja już nieco mniej, ale jednak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wspaniale:D ja coraz bardziej doceniam taka forme rozrywki:D

      Usuń
  14. I do love doing puzzle and sudoku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię układać puzzle a dawno tego nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś uwielbiałam układać puzzle. Kiedy urodził się syn nie było czasu, później strach, że połknie element, a później to już całkiem zapomniałam o puzzlach i nie pamiętam kiedy ostatni raz układałam puzzle.
    Pozdrawiam
    Ps. Instagram zaobserwowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dzieuje , zauwazyłam Sylwia :):)
      to prawda dzieci i male elementy puzzli to nie zawsze jest bezpieczne..

      Usuń
  17. Puzzle to działania mojego dzieciństwa, jak zacznę to się oderwać nie mogę :) A lubie też takie, które mają najwięcej elementów, więc trochę nad nimi siedzę ;d

    Ps. obserwuje bloga ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam puzzle, krzyżówki czy sudoku. Staram się często w taki sposób ćwiczyć mózg :)

    OdpowiedzUsuń
  19. U nas układamy do wieku dostosowane puzzle.

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam ćwiczyć mój mózg, ale za puzzle jeszcze się nie wzięłam. Zawsze myślałam, że to zabawa dla dzieci i młodzieży. A jak jak byłam dzieckiem to puzzli nigdy nie widziałam na oczy. Zalety urodzin w latach 80-tych.

    OdpowiedzUsuń

❤ Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo miło mi czytać wasze słowa, wskazówki i odpowiedzi na dana treść.

✔Będzie mi miło jak nie nie będziesz bez sensu spamować!
dziękuje:)💆🏻‍♀️ wszelkie linki bloga , reklam to spam! dlatego takich komentarzy tu nie widać!

@@
Don't leave me spam please! Blog links are spam, so do not publish such comments!



Copyright © Kosmo Riviera , Blogger