grudnia 15, 2019

Skoro święta ... to teraz czego lepiej nie kupować w prezencie? 🧙‍♀️ Jakie przedmioty przynoszą pecha? ✨🎁 Poznaj przesądy! # blogmas2

Ach ta świąteczna atmosfera, zakupy, sprzątnie, dekorowanie, czas przyśpiesza do tej przysłowiowej pierwszej gwiazdki. 
Dziś temat trochę magiczny i z przymrużeniem oka - czyli czego lepiej nie kupować w prezencie ?

czego nie kupować w prezencie, pechowe prezenty, pech i przesady w prezentach

Przesądy, przesądy i nietakty... co jest absolutnym prezentowym faux pas i może przynieść pecha ?

* NOŻE




Przesądy mówią, że obdarowanie kogoś ,,ostrym'' przedmiotem typu noże kuchenne, scyzoryki, nożyczki itd. to przede wszystkim przecięcie dobrych relacji, lub relacji jakichkolwiek...

* PERŁY 





Podobno mogą na obdarowaną kobietę sprowadzić szereg nieszczęść i katastrof. „Dając perły, dajesz łzy” - mawiała nasze babki...

* ŚWIECZKA




Wypala znajomość. Nawet jeśli świeca jest najpiękniejsza i oszałamiająco pachnie. "Kiedy świeczka zgaśnie, relacja z ukochanym również się skończy" - taką mroczną wizję przepowiadały dawniej czarownice..

* PORTFEL 




Bardzo popularny prezent, jednak podarowany bez jakiejkolwiek pieniężnej zawartości ,sprowadza  biedę,nędzę lub ogólnie trudności w finansach.

* ZEGAREK 




Podobno jeśli np. nasza ukochana osoba podaruje nam zegarek , może to sprowadzić na Was nieszczęście i odmierzać czas do Waszego rozstania lub bardziej tradycyjnym przekazie odliczanie minut do ostatniego tchnienia... czyli śmierci 😧


* BUTY 




Buty,kapcie lub inne szpileczki podobno jeśli damy taki prezent to obdarowana osoba od nas odejdzie, na pewno w łapciach które sami im kupiliśmy, w drugiej bardziej tragicznej wersji podobno buty przynoszą... śmierć...😨


* KOLCZYKI 




Dla wielu ten element biżuterii wydaje się być idealnym pomysłem na prezent. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu jednak, podarowanie ukochanej osobie kolczyków było nie do pomyślenia. Kolczyki zwiastują rozstanie, dlatego mogą nie być dobrym prezentem dla osoby, która jest bliska sercu.

* BROSZKA 




Jeśli chcesz kupić broszkę w prezencie musisz uważać, ponieważ może przyczynić się do cierpienia,bólu i nieprzytomności, można podobno jednak zdjąć ten zły ,,czar" i wystarczy że ukłuje się tą broszką palec osoby dla której ma to byc prezent:)

* OPAL 




O ile perły to łzy to opal to cięższy kaliber i oznacza życiowy pech a w najgorszym razie śmierć. Przesąd narodziła się w XVIII wieku w Anglii, w której to lud w tamtych czasach uznał że jest to kamień poświęcony diabłu, nawet dziś są tacy którzy wierzą że opal to kamień nieczysty , pechowy, ściągający klątwy...

* ZWIERZĘTA




Nigdy nie dajemy zwierząt w prezencie ze zwykłych humanitarnych względów i logiki. Jest tez jednak przesąd znany od bardzo dawna który mówi że sprezentowanego zwierzaka lub jego właściciela czeka przedwczesna śmierć...






* A TAKŻE:
- chusteczki - uważa się w sumie do dziś ,że są atrybutem ceremonii pogrzebowej

- obrazy kościelne - może doprowadzić do kłótni miedzy darczyńcą a obdarowanym


- pecha przynoszą wszelkie przedmioty, które przedstawiają pawie pióro ( od choroby rozstań, pecha po śmierć)

- konflikty i kłótnie w związku sprowadzi kupienie drugiej połówce rękawiczek 

- jeśli kobieta podaruje mężczyźnie pasek, może to sprawić ograniczy jego wolność i uwiąże go na zawsze przy sobie:)

Przyjęło się mawiać, że  nie powinno się wręczać  krzyżyka na szyję, ponieważ będzie to znak, że obdarowany przez całe życie będzie nosił swój (ciężki) krzyż.


Na szczęście, na wszystkie klątwy istnieje skuteczne antidotum. Można je odwrócić przez wykupienie. Jak doradzają znawcy, prócz wykupienia podarunku od darczyńcy za symboliczną złotówkę, można po prostu nie przejmować się zabobonami.





Natomiast dając komuś prezent dajemy mu też swoja energie, obdarowując kogoś z miłością przekazujemy mu same dobre uczucia, myśli, życzenia i energie. 
Kiedy jest odwrotnie tak naprawdę każdy przedmiot może przynieść przysłowiowego pecha.... 

Kochajcie się i życzcie sobie dobrze!




Tutaj macie tekst o tym co warto kupić kawoszom:)



Do następnego!





Jeśli wam podoba się to co robię zachęcam do zaobserwowania mojego bloga ( z prawej strony bloga) i wpadnięcie na mojego Instagrama , będzie mi miło jeśli będziesz dalej polecać moje treści i artykuły:)

Ściskam i dziękuje:)

Renia 









18 komentarzy:

  1. Co do prezentu w postaci zwierząt zdecydowanie się zgadzam, zwierzę to nie jest prezent i nie powinno nim być powinno być przemyślanym członkiem rodziny. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie zwierzę to nigdy nie jest dobry prezent!

      Usuń
  2. Super że piszesz by nie odparowywać psa jako prezent, barawo! Mam nadzieje że dotrze to do jeszcze większej liczby osób a zwierzęta nie będą już prezentem.

    OdpowiedzUsuń
  3. oby tak było!!! niech ten pech i rychła śmierć ich odstraszy!;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O ile O butach i krzyżyku słyszałam to reszta jest dla mnie nowością. Ja się jednak takimi rzeczami nie przejmuję, bo tak jak napisałaś razem z prezentem daję swoją energię, swoją miłość :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Perły, nóż, obuwie to dla mnie była jasna sprawa. Ale o portfelu i zegarku nie wiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawie się czyta, nie wszystko mi się sprawdziło, ale i tak ciekawa lektura. :) Masz rację, zwierzątko, to nie rzecz, nie prezent. Albo ktoś szczerze pragnie zwierzątko, albo nie. Dobrze, że o tym piszesz. Pozdrawia, cieplutko. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, a ja wielokrotnie dostałam świece zapachowe czy buty, ale żadnego pecha nie zaznalam na szczęście! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Powoli wychodzi na to, żeby niczego nie dawać, bo akurat większość tych propozycji to popularne rzęs prezenty :D zgadzam się, że zwierząt nie powinno się dawać nie tylko dlatego, że to jakiś przesąd. W końcu to nie rzecz tylko żywa istota. Trzeba brać za nią odpowiedzialność.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny post! O zegarku, butach, portfelu i nożach słyszałam. Ale o świeczkach to nie miałam pojęcia i kurczę kupiłam mojej przyjaciółce piękna ozdobna świeczkę zapachowa i co tu teraz zrobić ;p kolczyki mnie tez zszokowały :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mimo że nie jestem przesądna,to nóż jako prezent to, delikatnie ujmując ,nietrafiony prezent-zresztą tak samo jak pies ,chusteczki czy obraz -oczywiście kościelny, bo dla konesera sztuki arcydzieło jakiegoś malarza może być strzałem w dziesiątkę 😉
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  11. O wielu z tych przesądów nie miałam pojęcia, w kwestii zwierząt masz sto procent racji.

    OdpowiedzUsuń
  12. O rany... wygląda na to, że większość przedmiotów sprowadza pecha ;) I weź tu zrób komuś prezent ;))) Zgadzam się jedynie z tym punktem ze zwierzętami, to powinien być przemyślany zakup, a nie prezent, który niestety często się nudzi.
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tych przesądach, ale jakoś nie wierzę w nie :)) Oczywiście zgadzam się w kwestii zwierzaków :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czyli lepiej nie dawac prezentów, bo to przynosi pecha ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. istnieje wiecej rzeczy na swiecie niz te wyzej wymenione:) na szcescie:)

      Usuń
  15. Znałam tylko przesąd o butach i perłach :)

    OdpowiedzUsuń

❤ Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo miło mi czytać wasze słowa, wskazówki i odpowiedzi na dana treść.

✔Będzie mi miło jak nie nie będziesz bez sensu spamować!
dziękuje:)💆🏻‍♀️ wszelkie linki bloga , reklam to spam! dlatego takich komentarzy tu nie widać!

@@
Don't leave me spam please! Blog links are spam, so do not publish such comments!



Copyright © Kosmo Riviera , Blogger