maja 28, 2019

Farbowanie włosów a plamy na skórze, czyli domowe sposoby jak pozbyć się plam po farbie.

Każdy kto farbuje sobie włosy wie jaką zmora potrafią być plamy po farbowaniu na skórze. Dzis kilka domowych sposobów na to jak sobie  z tym poradzić. Niektóre może znasz ,innych pewnie nie, czytaj dalej, bo pomysły są  proste i łatwe.

farbowanie włosów, plamy na skórze po farbowaniu włosów

Plamy na skórze, były i moim faux pas. Szczególnie było to widoczne jak farbowałam włosy na ciemne kolory. 

Logiczne jest że im ciemniejsza farba tym bardziej widoczne będą wszystkie niedociągnięcia w tym kiepskie położenie farby zamiast na włosy to i na skórę dookoła. Często  jest widoczny brak praktyki i widać na ulicach kobiety, dziewczyny z uszami w plamy, czołem w ciapki i karkiem jakby szarym niczym brudnym :P:)
Ale która z nas nie miała takiego problemu?, chyba każda która bierze się za farbowanie. Czasami jest też tak że nawet u fryzjera można się dorobić takiej dodatkowej atrakcji:P

Dlatego, co robić ? Najlepsza jest profilaktyka:D

Pierwszą rzeczą o której trzeba pamiętać jest to aby przed farbowaniem zabezpieczyć skórę wokół włosów czymś tłustym i gestem czyli kremem,wazeliną lub olejkiem. Wiem od koleżanek że taka barierą tez jest mocny makijaż, (tapeta).Wiec jak farbować się to w makijażu:)

Ja czasami zapominałam o posmarowaniu skóry kremem , ale kiedy pamiętałam:), rzeczywiście gęsty krem działa, jest barierą, która nie przepuszcza farby,a to pomagało mi mocno kiedy robiłam się na czarno!




Jednak ten wpis szczególnie dedykuje praktykom kiedy musimy zwalczyć plamy bo zapomniałyśmy o to zadbać przed farbowaniem. Czyli już po farbowaniu, spłukaniu i wysuszeniu włosów... kiedy odkrywamy, że jesteśmy w ciapki:D

A więc.

✔Lakier do włosów- sprawdzi się do wybawiania plam nie tylko po farbie , również po kosmetykach, jak pomadki, podkład, tusz do rzęs. Jeśli podczas farbowania włosów, pigment zostawił ślad na skórze,spryskaj wacik kosmetyczny lakierem i kilka razy przetrzyj przebarwione miejsce.

✔Zmywacz do paznokci - moje antidotum na czarna farbę, działa bardzo agresywnie jak wiemy i trzeb uważać kiedy ładujemy go sobie na skórę ,ale pomaga ,,zetrzeć" trudne plamy po farbie nie tylko ze skóry ale i rożnych mebli a czasami nawet i z materiałów. wiem bo przetestowałam :D Bierzemy wacik nasączony zmywaczem i działamy. 

Oliwa, olej kokosowy, oliwka dla dzieci-jak pisałam wcześniej farba dobrze rozpuszcza się w tłuszczach , ponieważ rozbijają pigmenty farby. Płatek kosmetyczny namocz w oleju i natrzyj nim zabarwione miejsce na skórze. Zostaw na dłuższą chwilę ok 10-15min. I zmyj.

✔Tłuste mleczko do demakijażu- działa podobnie jak oleje, z wiadomego względu ponieważ posiada w swoim składzie substancje oleiste. Jednak moim zdaniem działa troszkę słabiej i aby pozbyć się plamy trzeba podziałać tym preparatem na skórze dwa razy dłużej niż samym olejem np. kokosowym.

✔Szampony , szczególnie przeciwłupieżowy - samym szamponem nie ważne jakim można tez zmyć palmy, nasączamy wacik szamponem i wcieramy w plamy na skórze,zostawiamy na parę minut i zmywamy,  pomaga to lepiej niż samo mycie szamponem. (podobnie działają mydła w płynie). Natomiast szampon przeciwłupieżowy jest dobry w dwóch rzeczach, poniewaz umycie kilka razy pomaga w zmyciu fatalnego koloru ,który nie wyszedł, oraz pomaga w szybszym zmywaniu plam ze skóry. Przeciwłupieżowe szampony działają mocno oczyszczająco na skórę dlatego przez nie własnie szybciej się wypłukuje kolor z włosów a także plamy na skórze łatwiej nim usunąć. 

✔Popiół z papierosów. Słyszałam o tym ale nigdy nie testowałam poniewaz nie znoszę smrodu petów.. Ale wiele dziewczyn mówi o tym aby popiołem z papierosów natrzeć plamy zostawić na chwile i zmyć. Także drugi sposób z popiołem to wymieszać go z jakimś olejkiem na papkę i wetrzeć w skórę.

✔Pasta do zębów - aktywnym składnikiem pasty do zębów jest soda oczyszczona, która może działać jako materiał ścierny do usuwania plam. Nabierz niewielką ilość pasty do zębów, rozprowadź na zafarbowanym miejscu, następnie spłucz ciepłą wodą.

✔Sok z cytryny, jak wiemy cytryna ma właściwości rozjaśniające, niektórzy sokiem rozjaśniają sobie włosy,inni tym sposobem wybielają zęby ,  czy to działa nie wiem, ale jeśli chodzi o farbowanie- to natarcie plamy sokiem na pewno pomoże ja mocno rozjaśnić. Co sprawi ze będą niewidoczne. Jednak jest to ryzykowny sposób poniewaz skóra może mocno piec.

Podobno działają też:

✔płyn do naczyń 

✔woda utleniona (tu pewnie podobnie jak zmywacz do paznokci)

✔nawilżone chusteczki dla dzieci oraz te mocniejsze do demakijażu

✔peeling (jednak tu trzeba było powtórzyć to kilka razy , a skóra by mogą tego nie wytrzymać..)

✔działa tez podobno farba, którą się zrobiło plamę, świeża farba nałożona na zaschnięta ma ponoć ja rozpuścić i ułatwi zmycie, ja bym jednak uważała z tym sposobem)




Znacie ten ból plam po farbowaniu na skórze? A powyższe sposoby , są wam znane?

Dajcie znać!

Do następnego.



Jeśli wam podoba się to co robię zachęcam do zaobserwowania mojego bloga ( z prawej strony bloga) i wpadnięcie na mojego Instagrama @blondipondii, będzie mi miło jak w ten sposób docenicie moja pracę:)






3 komentarze:

  1. Nigdy nie farbowałam włosów i nie planuję 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow dobrze wiedzieć , zapisuję przyda się 😊🙏

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieki bardzo za te porady, pewnie wiele osób z nich skorzysta:)

    OdpowiedzUsuń

❤ Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo miło mi czytać wasze słowa, wskazówki i odpowiedzi na dana treść.

✔Będzie mi miło jak nie nie będziesz bez sensu spamować!
dziękuje:)💆🏻‍♀️ wszelkie linki bloga , reklam to spam! dlatego takich komentarzy tu nie widać!

@@
Don't leave me spam please! Blog links are spam, so do not publish such comments!



Copyright © Kosmo Riviera , Blogger