maja 23, 2019

,,Na­wet krótkie włosy wołają cza­sem o grzebień'' . Jak radzić sobie z włosami krótkimi i wysokoporowatymi?

Ach te włosy , spędzaj sen z powiek , niejednej z nas. Mój mężczyzna zawsze się dziwi o co tyle krzyku w końcu to tylko włosy. ?:) 
Niby tak ,ale też nie:) Dla kobiet choć oczywiście nie tylko jednak to ważny aspekt wizerunku. Dodaje uroku, charaktery , zmienia czasem cały wizerunek. Od krótkich po długie. Lubimy jak wyglądają po porostu dobrze:)

jak radzić sobie z włosami wysokoporowatymi?

Dziś o włosach krótkich do tego wysokoporowatych. Da się wogle z nimi żyć?:)
Otóż tak. I jest to całkiem proste.
Zacznijmy jednak od początku. I od tej całej porowatości.

wysokoporowate, średnioporowate, niskoporowate

Dzielimy je na 3 grupy: wysokoporowate, średnioporowate i niskoporowate. Jak widać po zdjęciu ich porowatość określa się po tym jak układają się łuski włosa. I wszystko zależy od kondycji włosów,porowatość to nic innego jak określenie stopnia rozchylenia łusek. Są albo idealnie zwarte albo rozchylone na boki w różnym stopniu.

👩Włosy niskoporowate to te w świetnym stanie i kondycji, łuski idealnie płasko przylegają do siebie. Są gładkie , sprężyste, lśniące, dobrze nawilżone. 

👧Włosy średnioporowate to takie gdzie łuski są nieznacznie odchylone , są dosyć często spotykanymi włosami.Łączą w sobie cechy nisko i wysokoporowatych. Często są falowane.

🧒Włosy wysokoporowate to te gdzie łuska jest najbardziej nadwyrężona i mocno odstając. Są to włosy mocno zniszczone złą pielęgnacja albo zabiegami fryzjerskimi.

Włosy wysokoporowate to te które mam ja obecnie. 

I niestety każda osoba, która rozjaśnia włosy ma włosy wysokoporowate. Jest to bardzo brutalny zabieg dla włosów, owszem można go zrobić minimalizując straty u fryzjera. Ja tak robię. Mimo, że je rozjaśniam nie są spalone, co czasem się zdarzało kiedy robiłam to sama w domu. A odpowiednia pielęgnacja pomaga w dojściu do ,,normy'' takim włosom. 

Kiedy jestem mocno zmotywowana i pamiętam o codziennej pielęgnacji włosów,potrafię doprowadzić je od dnia rozjaśnienia (wizyty u fryzjera) czyli od wysokoporowatego pułapu , do średniej porowatości. I nie jest to jakoś trudne, ani specjalnie zajmujące.  

Zanim spytacie po co to robię? skoro wystarczy nie rozjaśniać. To powiem że to mój wybór, nosze krótkie włosy, jasne , regularnie je podcinam. Płace za to żeby były w stanie ok po wyjściu od fryzjera. I jeśli tak jak ja planujesz mieć rozjaśniane włosy i w domu niezbyt Ci to wychodzi , idź do fryzjera, profesjonalne produkty są lepsze niż te drogeryjne bo nie są tak bardzo żrące i agresywne. 
Mi to wychodzi na dobre. :)




Ale teraz wracając do włosów wysokoporowatych.

Taki rodzaj włosów to nie tylko rozjaśnione,  ale tez regularnie farbowane, są to często włosy zniszczone, często poddawane wysokim temperaturą czyli  prostowane lub suszone,  nigdy nie pielęgnowane, z rozdwojonymi końcówkami. Włosy naturalnie też takie mogą być, są to kręcone włosy a także bardzo jasne i cienkie.




Co jest charakterystyczne dla wysokoporowatych włosów?     

Jest kilka punktów i bywają bardzo często:
               
✔suche
✔szorstkie
✔bywają łamliwe
✔szybko chłoną wodę 
✔są podatne na stylizacje i farbowanie,łatwo się układają
✔często się plączą
✔puszą się
reagują na zwiększony poziom wilgoci w otoczeniu, 
✔szybko schną
✔szybciej wypłukuje się z nich farba 
✔są matowe
✔są uwrażliwione

🛑Wysokoporowate włosy są najczęściej włosami już trwale uszkodzonym. Pomóc im może tylko dobra pielęgnacja włosów ich odżywianie i systematycznie podcinanie  zniszczonych końców.


Dla mnie jeszcze jedną kiepska sprawą i  problematyczną jest to ,że gdy na zewnątrz jest sucho, włosy są suche jak wiór, a gdy pada deszcz zaczynają chłonąć wodę jak szalone i się puszą.

Wszystko co opisałam powyżej może złagodzić częste podcinanie oraz dobrze dobrana pielęgnacja. A także dobrze dobrana fryzura.



Krótkie wysokoporowate włosy, do tego z natury i od urodzeni a jak u mnie z tendencja dokręcenia się i falowania - mogą się wydawać utrapieniem.

Jednak nie, z mojego punktu widzenia - jest to dla mnie najlepsze rozwiązanie.
Miałam i długie włosy -zniszczone wysokoporowate (wtedy były traktowane długi czas na czarno i prostownicą!) i miałam krótkie ekstremalnie zniszczone rozjaśnieniem w zeszłym roku prawie białe włosy. 
I jak by nie było krótkie włosy szybciej dochodzą do siebie. Po pierwsze bardzo często je podcinałam (do tej pory tak robię) a także łatwiej o nie zadbać w takim praktycznym sensie(nakładanie oleju, masek, odżywek-trwa krótko) a w przypadku długich włosów była to trochę ciągle ,,walka''.
Jak ma się długie włosy -każdy cm który trzeba podciąć jest na wagę złota, nakładanie dla mnie oleji, które są najlepsze dla zniszczeń, bywało frustrujące i nie lubiłam się z tym zbytnio bawić. Może teraz bym inaczej do tego podeszła?
Nie wiem, póki co bardzo lubię swoje krótkie włosy blond.




Teraz o pielęgnacji - jak o nie dbać?


Czego należy unikać?

*wysokiej temperatury, szczególnie prostownicy

*chodzenia spać z mokrymi włosami 

*chlorowanej i słonej wody 

*słońca i wiatru (kapelusze,czapki, chustki mile widziane)

*nadmiaru alkoholu,protein,parafiny i ziół w kosmetykach

* kwaśnych płukanek (ogólnie bardzo kwaśnego ph)

*zbyt mocnego rozczesywania,szarpania

*ograniczenie rozjaśniania (szczególnie tego domowego)

*szorstkich ręczników

*spłukiwania zimną lub gorącą wodą





A co pomoże włosom wysokoporowatym ?


*rzadkie lub całkowite zaprzestanie poddawania ich zabiegom koloryzacji i rozjaśniania 

*częste podcinanie

*częste nawilżanie 

*olejowanie na mokro 

*silikonowe olejki

*codzienną ochronę przed zniszczeniami

*proteiny wielkocząsteczkowe (proteiny mleczne, proteiny serwatkowe, proteiny jedwabiu, proteiny pszeniczne i owsiane)

*oleje o dużych cząsteczkach, czyli kwasy wielonienasycone z grupy omega – 3 i omega – 6 (np. olej lniany, z kiełków pszenicy, jojoba, awokado)

*mycie włosów metodą OMO



Zainteresował Was ten temat?
Jeśli tak to za kilka dni napisze o moich ulubionych produktach do włosów które działają i potrafią okiełznać wysoka porowatość:)

A wy jakie macie włosy?:)

Do następnego!


Jeśli wam podoba się to co robię zachęcam do zaobserwowania mojego bloga ( z prawej strony bloga) i wpadnięcie na mojego Instagrama @blondipondii, będzie mi miło jak w ten sposób docenicie moja pracę:)


6 komentarzy:

  1. Też mam włosy wysokoporowate bo tez je rozjaśniam już od kilku lat (balejaż), dobrze wiedzieć jak im pomóc!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem mi się wydaje że półki mają tylko wysokoporiwate włosy,każda chyba je rozjaśnia,dobry tekst😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ścięłam kiedyś swoje długie za pas włosy, aby się nie plątały i faktycznie nie kołtuniły się. Teraz ponownie mam je tej samej długości, ale maseczki i olejowanie działają i nie mam problemów z ich rozczesywaniem 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, dobrze że dobrałs najlepsza dla swoich włośów pielegnacje :)

      Usuń

❤ Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo miło mi czytać wasze słowa, wskazówki i odpowiedzi na dana treść.

✔Będzie mi miło jak nie nie będziesz bez sensu spamować!
dziękuje:)💆🏻‍♀️ wszelkie linki bloga , reklam to spam! dlatego takich komentarzy tu nie widać!

@@
Don't leave me spam please! Blog links are spam, so do not publish such comments!



Copyright © Kosmo Riviera , Blogger