lipca 11, 2018

Rozmowy przy kawie... o tym jak łatwo podjąć decyzje.


Podobno w ciągu jednego dnia podejmujemy około 100 decyzji. Co zjeść, w co się ubrać, jaką drogę jechać? To te banalne na które odpowiedzi udzielamy na bieżąco. Ale są też takie sprawy w naszym życiu gdzie logika miesza się ze strachem. Gdzie emocje są tak mocne że trudno z pewnej ,,histerii" wyciągnąć coś co jest dobre dla nas.
Więc jak to zrobić?
Mój sposób jest banalny ale bardzo skuteczny !
Dlatego nigdy nie chowaj głowy w piasek i zmierz się z własnymi emocjami, myślami , podpowiedziami innych i ogólnym chaosem w głowie. 

Kiedy stoimy przed podjęciem decyzji innej niż wybór smaku lodów, zaczynają się schody. I to jest normalne! Tak naprawdę nie wiem czy to wiecie ale nie ma złych decyzji. To jaki wydźwięk to ma to nasza ,,wina''  to my nadajemy decyzją znaczenia. Jest dobra lub zła. Dla nas. 

Co więc zrobić by wogle zdecydować? Jaki jest mój sposób na to ?

Cisza.
Serio. Tak . Cisza. 

W swoim życiu podjęłam dziesiątki decyzji zdając się na innych. Mniejsze ,większe,ważne i te bez znaczenia. Nie było to dobre. W jakiś dziwny sposób sądziłam że gdy się wygadam przed innymi będzie mi lepiej. Kiedy serdeczną mi osobę zapytam o rade ta mi jej udzieli i w odwiecznym pytaniu co robić w jakiś problemie? Udzieli mi najlepszej rady . 
Och jakież to było naiwne. Zazwyczaj czułam się jeszcze bardziej skołowana. Ale ja lubiłam się podziargać emocjonalnie i prosiłam o rady kilka osób. Pomijam jak bardzo mi to mieszało w głowie, a jeszcze gorsze było to że moja wiara w dobre intencje innych ludzi nie zawsze była słuszna..;)

Ogromna zmianą było dokonanie przeze mnie prostego odkrycia, otóż najlepiej podejmuje mi się decyzje w samotności przy rutynowych czynnościach. W ciszy. Choć świat nigdy całkowicie nie ucichnie to staram się zminimalizować wszelkie dźwięki z zewnątrz do minimum i zatapiam się w sobie. 



W pierwszej chwili może nam się wydawać że ,,cisza aż krzyczy", ale to uczucie mija. Sprzątanie najlepiej wychodzi mi kiedy ma dużo do przemyślenia. Czyszczę wszystko na błysk:) Ale czasami po prostu siadam i myślę. Kiedy myślę o problemie i o tym jak go rozwiązać a temat jest ciężki, idę spać. Wbrew pozorom to ,,przespanie się z problemem,, jest bardzo pomocne. Wiele razy budziłam się rano i wiedziałam! co mam zrobić.
Tak naprawdę abstrahując od całego tematu to powinniśmy nauczyć się spędzać czas ze sobą. Raz dziennie przez dwadzieścia-trzydzieści minut , bez tel, bez tv, w ciszy. Taka świadomość przebywania sam na sam uczy więcej niż milion książek. Spróbuj to pierwszy krok do poznania siebie i łatwiejszego podejmowania decyzji. Kiedy wiesz czego chcesz i w jakim kierunku idzie twoje życie łatwiej jest decydować i rozwiązywać problemy.



Nie każdy lubi słowo medytacja,ale sama w sobie bez żadnego podtekstu religijnego tez jest jak najbardziej możliwa. Poczytaj o tym może jakaś technika przypadnie Ci do gustu?

Niech też będzie jasne , wygadanie się przed innymi jest dobre, ale nigdy nie proś o radę pierdyliona osób, jedna dwie zaufane osoby wystarczą, decyzje musisz podjąć Ty. Tylko Ty . Sugerowanie się tym co na naszym miejscu zrobiłaby nasza najlepsza przyjaciółka, koleżanka czy chłopak, nie będzie dla nas dobre. Tylko Ty znasz wszystkie swoje uczucia. To co dobre dla innego może skrzywdzić bardzo Ciebie.

Proszenie innych o radę ma ten minus, tak jak wcześniej pisałam  że nie każdy ma dobre intencje. Każdy człowiek ma swoje przeżycia, doświadczenia, wychowanie, różne motywy i wartości w życiu. 
Jeśli się radzisz kogoś to najlepiej mądrzejszego od siebie, życzliwego lub czasami kogoś obcego, wtedy masz pewność pełnego obiektywizmu.



Jednak każdy dorosły człowiek musi umieć podejmować decyzję im szybciej się tego nauczysz tym lepiej. Życie akurat w tym aspekcie nas nie oszczędza, a czasami  jedna decyzja zmienia na zawsze nasze życie. 

I uwierz każda decyzja jest dobra jeśli jest w 100% zgodna  z Tobą.  Nie oglądaj się na innych, nie patrz na to co inni powiedzą, nikt nie przeżyje życia za ciebie, a wiele marnujesz martwiąc się co robić . Po prostu zrób cokolwiek. Pierwszy krok ,potem drugi ... i jakoś pójdzie! 

Żyj w zgodzie ze sobą, ufaj intuicji i poznawaj siebie. A podejmowanie decyzji będzie na pewno szło Ci lepiej i nigdy się ich nie bój, to one nadają kierunek i sens życiu. 

A kiedy już podejmiesz decyzje bądź jej wierny. Niezdecydowanie to prosta droga do bycia nieszczęśliwym. Nie rozmyślaj co by było gdyby. Ufaj sobie. Zawsze.


Jeśli masz swoje zdanie w tym temacie napisz koniecznie.


Zapraszam tez na swój INSTAGRAM 
Jestem tam codziennie!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

❤ Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo miło mi czytać wasze słowa, wskazówki i odpowiedzi na dana treść.

✔Będzie mi miło jak nie nie będziesz bez sensu spamować!
dziękuje:)💆🏻‍♀️ wszelkie linki bloga , reklam to spam! dlatego takich komentarzy tu nie widać!

@@
Don't leave me spam please! Blog links are spam, so do not publish such comments!



Copyright © Kosmo Riviera , Blogger