września 06, 2018

Netflix. Co polecam? Deadwind / Karppi kobieta detektyw prosto z Finlandi.

Jeśli tak jak ja lubicie kryminały to produkcja fińska może Wam bardzo przypaść do gustu. Na Netflixie jest dostępny serial Deadwind /Karppi .


Pierwszy sezon wciągnęłam za jednym zamachem. Doczytałam się że już w przygotowaniu jest sezon drugi sezon. Fajnie ponieważ serial ogląda się bardzo przyjemnie. Jak dla mnie jest to serial jednej aktorki, dobrze zagrana rola kobieca, przyciąga widza i ma to coś. Fajnie że dzięki Netflixowi można obejrzeć produkcje z każdej części świata i poznać i polubić aktorów których inaczej nigdy by się nie zobaczyło. 

Głowna bohaterka detektyw Sofia Karppi , którą gra Pihla Viitala, to kobieta w żałobie po śmierci męża. Próbuje poukładać swój świat i wrócić do normalności pracując i wychowując dzieci.


Sprawa którą dostaje z marszu po powrocie do pracy okaże się większa zagadka niż na początku każdy zakładał. Znalezione na brzegu rzeki ubrania zaginionej kobiety prowadzą szybko do odkopania jej nagich zwłok z bukietem kalii. Samo w sobie to jest zagadkowe dodatkowo zwłoki okazują się być zakopane na terenie firmy Tempo na którym to terenie miało powstać nowoczesne ekologiczne osiedle mieszkaniowe. Okazuje się że z prezesem tej firmy niezyjąca kobieta miała romans. 

Śledztwo okazuję się prowadzić do większej afery i staje się mocno wielowątkowe. Sprawa morderstwa,później porwania i wymieszanie wątków osobistych sprawiło że do końca nie wiedziałam kto jest mordercą.
Mimo wszystko serial nie jest jakąś mega oryginalna produkcją, ma znany schemat i nie zaskakuje. Jednak mimo wszystko ogląda się go bardzo przyjemnie i na bardzo przyzwoitym poziomie. Dla mnie ma świetny klimat nordic noir. Jak widać finowie tak samo jak szwedzi potrafią stworzyć coś dobrego.


Jeśli kryminały wam nie straszne i macie Netflixa polecam obejrzeć ta produkcje. Warto , a już dziś jestem ciekawa kolejnej drugiej serii. Oby powstała w miarę szybko:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

❤ Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, bardzo miło mi czytać wasze słowa, wskazówki i odpowiedzi na dana treść.

✔Będzie mi miło jak nie nie będziesz bez sensu spamować!
dziękuje:)💆🏻‍♀️ wszelkie linki bloga , reklam to spam! dlatego takich komentarzy tu nie widać!

@@
Don't leave me spam please! Blog links are spam, so do not publish such comments!



Copyright © Kosmo Riviera , Blogger